انتشار گزارش «بازطراحی سقف سازه‌ای مركز دانش‌آموزان توان‌ياب توسط دانشجويان معماری دانشگاه فردوسی مشهد» در وب‌سايت «Architects for peace»

گزارش «بازطراحی سقف سازه‌ای مركز دانش‌آموزان توان‌یاب توسط دانشجویان معماری دانشگاه فردوسی مشهد» در وب‌سایت «Architects for peace» منتشرشد.

مدیران مركز توان‌یابان، مركز دانشجویان توانای خاص در مشهد، طرح بازطراحی سقف سازهٔ مؤسسهٔ خود را در سال ۱۴۰۱ به گروهی از دانشجویان معماری دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد كردند. هدف این پروژهٔ مشاركت‌محور، كمك به جلوگیری از اتلاف انرژی ساختمان توان‌یابان در كنار یك ابتكار معنادار و حساس برای نمایش استعدادهای مجموعه عنوان می‌شد. مركز اصلی این پروژه افزودن عناصر ساختاری به سقف و در عین حال تركیب دستخط دانش‌آموزان دارای توانایی ویژه بود. دستخط دانشجویان توان‌یاب با محتوای نامه‌هایی خطاب به مسئولان و خیرین در پروژه استفاده شد. این رویكرد با هدف ایجاد یك طراحی منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده كه نه‌تنها زیبایی‌شناسی فضا را افزایش می‌داد، بلكه نمادی از صداها و دیدگاه‌های خودِ دانش‌آموزان توان‌یاب بود، مورد توجه قرار گرفت. گزارشی با عنوان «بازطراحی سقف سازه‌ای مركز دانش‌آموزان ناتوان ویژه مشهد» در وب‌سایت «Architects for peace» منتشر شد كه روند، مفهوم و نتایج پروژه را مستند می‌كند. این گزارش درمورد همكاری بین مدیران توان‌یابان، دانشجویان معماری و دانشجویان دارای توانمندی خاص بحث می‌كند و اهمیت پروژه و تأثیر مثبت دانشگاه فردوسی مشهد بر مؤسسه و جامعه را برجسته می‌كند. در این پروژه، عضو هیئت علمی دانشكده معماری و شهرسازی، دكتر پارسا پهلوان به‌همراه مهندس پرنیان دلیلی، مدرس همكار دانشكده و مهندس افسانه همتی به راهبری گروهی از معماران جوان بااستعداد فارغ‌التحصیل و دانشجویان معماری در قالب یك اردوی حرفه‌ای انجمن علمی معماری پرداختند. این اردو با حضور سجاد جعفری، سمیرا مشیریان، راحله شجاعی، بنیامین عرفانی، مریم مهدی‌پور جلالی، زهرا علیدادی، فاطمه فرقانی و ریحانه امیریان برگزار شد.

«معماران برای صلح» یك سازمان بین‌المللی است كه به ترویج صلح، عدالت اجتماعی و توسعهٔ پایدار از طریق معماری و طراحی شهری ماموریت دارد: شبكه‌ای از متخصصان، دانشگاهیان، دانشجویان و طرفدارانی كه به قدرت تحول‌آفرین معماری برای ایجاد تغییرات مثبت اعتقاد دارند. معماران برای صلح همكاری و اشتراك دانش را میان متخصصان رشته‌های مختلف تشویق می‌كند تا راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را كشف كنند كه می‌تواند به جهانی عادلانه‌تر و صلح‌آمیز كمك كند.

منبع خبر

 

پست های پیشنهاد شده