ردکردن این

شفافيت مالى

فصل سوم اساسنامۀ مجتمع به «بودجه و مواد متفرقه» اختصاص دارد. در مادۀ 29 اساسنامه چنین آمده است:

بودجه: مؤسسه از طريق دريافت هدايا، اعانات، قبول وصيّت، وقف، حبس، صدقات و فعاليت‌های مجاز در چارچوب اهداف و ساير کمک‌های مردمی، دولتی يا بين‌المللی تأمين می‌شود.

تبصره 1: انتشار و فروش قبض جهت اخذ کمک‌های مردمی در معابر و اماکن عمومی و خصوصی ممنوع است.

تبصره 2: برپايی چادر و نصب صندوق در معابر عمومی پس از تأييد شهرداری منطقه و با اطلاع کتبی مرجع صدور پروانۀ فعاليت امکان‌پذير است.

تبصره 3: جمع‌‌آوری اعانات مردمی از طريق توزيع صندوق در اماکن خصوصی (به تعداد و محل مشخص) منوط به اخذ مجوز از مرجع صادرکنندۀ پروانۀ فعاليت مؤسسه و با موافقت کتبی مالک يا مالکين می‌باشد.

تبصره 4: کليۀ دريافت‌ها و پرداخت‌های مؤسسه بايد از طريق حساب بانکی صورت پذيرد و مؤسسه موظف است کليۀ عملکرد مالی خود را در دفاتر مالی مربوط ثبت نمايد. کمک‌های غيرنقدی نيز در قبال ارائۀ رسيد به اهداکننده صورت گيرد.

تبصره 5: مؤسسه موظف است گزارش عملکرد اجرايی و مالی سالانۀ خود را حداکثر تا دوماه پس از پايان هر سال مالی به مرجع صدور پروانۀ فعاليت خود ارائه نمايد.

تبصره 6: هر گونه کمک‌های (خارجی) بين‌المللی قبل از دريافت بايستی با نظر مرجع صدور مجوز صورت گيرد و شرح کمک‌های آن بايستی بلافاصله به مرجع صدور مجوز گزارش شود.

تبصره 7: نحوۀ جمع‌آوری کمک‌های مردمی مؤسسات بر اساس «دستورالعمل صدور مجوز و نظارت بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشکل‌های غيردولتی و مؤسسات خيريه» صورت می‌پذيرد.

_ فعاليت‌های مجاز به فعاليت‌های قانونی که بر اساس ضوابط و مقررات جاری کسب درآمد صورت می‌گيرد گفته می‌شود، مشروط به اين که اين درآمد پيرامون فعالیت در چارچوب اهداف اساسنامه انجام پذيرد و به لحاظ غيرتجاری بودنِ مؤسسه، هر گونه عملی و دادوستدی که در کلمۀ تجارت صورت گيرد ممنوع است.

 

گزارش مالی سال 1402