تیم خراسانی کاروان ایران در پاراآسیایی هانگژو با 4 مدال طلا، 6 نقره و 4 برنز به کار خود پایان داد. بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دیروز به پایان رسید و امروز کاروان ورزشکاران خراسانی کشورمان از این رقابت‌ها به شهرشان بازگشتند؛ رقابت‌هایی که با کسب بهترین رتبه تاریخ کاروان ایران در این مسابقات، یعنی رتبه دومی به پایان رسید و کاروان ایران پس از چین با کسب 44مدال طلا، 46نقره و 41برنز به مقام نایب‌قهرمانی رسید.در هانگژو2022 کاروان ورزش ایران 26ورزشکار خراسانی، یک مربی و یک داور را به‌همراه داشت. عاطفه نقوی، ملیحه صفایی، فاطمه رحیمی، منیژه حداد و مریم رحیم‌زاده در شطرنج، سعید کوهکن، وحید جدی و موسی غلامی در جودو، ابوالفضل ظریف و محمدحسین کریمی در شنا، نسرین شاهی در تیراندازی، زهرا افشاریان و زهرا سادات‌پور در دوومیدانی، مهدی بابادی و علیرضا پورسمنانی در والیبال‌نشسته، زهرا لطفی، فاطمه جهانی و معصومه زارعی در والیبال‌نشسته بانوان، رقیه صالحی، مهدیه محمودی، مهسا سعادت، فتانه پورآت، فاطمه مولایی و ندا بلوچی در بسکتبال‌باویلچر بانوان، کامبیز محکم در فوتبال پنج‌نفره و رعنا نیازی در گلبال ورزشکاران خراسانی این دوره رقابت‌ها بودند.
چهار طلای خراسان متعلق به مهدی بابادی و علیرضا پورسمنانی در والیبال‌نشسته و سه طلای دیگر برای ملیحه صفایی در شطرنج انفرادی و تیمی بوده است.
موسی غلامی در جودو، محمدحسین کریمی و ابوالفضل ظریف در شنا و کامبیز محکم در فوتبال پنج‌نفره ‌نقره گرفتند. همچنین معصومه زارعی، فاطمه جهانی و زهرا لطفی با تیم‌ملی والیبال‌نشسته بانوان این نشان خوش‌رنگ را به دست آوردند. دیگرنقره خراسانی‌های هانگژو هم مربوط به شطرنج بانوان دسته B2 و B3 است.
در هانگژو ورزشکاران خراسانی چهار نشان برنز به دست آوردند. سعید کوهکن در جودو، عاطفه نقوی در شطرنج و محمدحسین کریمی در شنا برنزی‌های ورزش خراسان‌ بودند. کریمی در دو ماده شنا برنز گرفت.

جاماندگان از مدال :

در دوره قبلی بازی‌های آسیایی محمد رهبری در شنا، بهروز بربرمقدم در بوچیا، فتانه پورآت و مهسا سعادت در بسکتبال‌باویلچر مدال نگرفتند، اما در این دوره علاوه بر شش بازیکن بسکتبال‌باویلچر بانوان که خراسانی بودند و با این تیم مدال نگرفتند، رعنا نیازی در گلبال هم دستش از مدال کوتاه ماند. البته مهسا سعادت، فاطمه مولایی، مهدیه محمودی، رقیه صالحی، فتانه پورآت و ندا بلوچی، بسکتبالیست‌های شایسته بسکتبال‌باویلچر ایران، به مقام چهارمی رقابت‌ها رسیدند. یکی از ناکامان کاروان ایران در هانگژو نسرین شاهی بود که نتوانست به مدال برسد؛ تیراندازی که قهرمانی‌‌های پیاپی جهان و آسیا را در کارنامه دارد و عجیب بود که در هانگژو دستش از مدال کوتاه ماند. زهرا افشاریان و زهرا سادات‌پور، دو دوومیدانی‌‌کار خراسانی، هم مدال نگرفتند

سارا شاهی

فتانه پورآت

بهروز بربرمقدم

پست های پیشنهاد شده